zondag 22 november 2015

Gehaakte knuffel Gonnie het gansje

Eerder plaatste ik de gehaakte knuffel van Gijsje het gansje (met blauwe laarsjes). Nu heb ik ook een knuffel van Gonnie het gansje gemaakt (met rode laarsjes). Gonnie is een slagje groter dan Gijsje.

Afmeting: ca. 18 cm hoog.

Benodigdheden

Haaknaald 2,5 mm
Maasnaald
ca. 30 g geel Phil coton 3 kleur soleil 0045
restje oranje
restje rood
restje zwart
Fiberfill als opvulmiddel

Omdat Gonnie een auteursrechtelijk beschermd figuur is, kan ik het patroon helaas niet op mijn blog plaatsen.

Als je Gonnie voor jezelf wilt haken en het niet wilt gebruiken voor commerciële doeleinden, kan ik je het patroon wel e-mailen. Stuur een e-mail naar haakhooked@gmail.comFree crochet pattern of Gossie also available in English!

34 opmerkingen:

  1. Hallo Marieke,
    ik heb jouw blog vandaag ontdekt. wat heb jij mooie en duidelijke patronen. Vanaf nu ga ik je volgen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te horen Ingrid! Bedankt voor je bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te horen Ingrid! Bedankt voor je bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het patroon!! Ik heb een echte Gonnie en Gijsje fan al helemaal blij kunnen maken met Gijsje als kraamcadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even een vraagje, haak jij gewoon door of sluit je iedere toer met een hv af?
    ik hoor het graag van je,
    groet els van gageldonk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Els, als ik Gonnie haak, haak ik na elke toer gewoon door zonder af te sluiten met een hv. Het wordt dan als het ware 1 grote spiraal die maar doorgaat.
      Als ik iets haak met een kleurovergang erin dan sluit ik de de laatste toer voor de kleurovergang wel af met een hv, zie tutorial kleurovergang (https://www.youtube.com/watch?v=-R2VEuRn-20).
      In Gonnie zit geen kleurovergang dus bij dit patroon hoef je hier geen rekening mee te houden. Succes met haken!

      Verwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Marieke,
    Hoi Els, Ik ben al een heel eind met Gonnie, duidelijk beschreven. Bij het been heb ik toch een probleem.
    Het eerste stukje begrijp ik niet goed.
    Haak 6l, haak een ei-vorm in de 1e toer:
    1. 3v in de 1e v, 3v in de volgende v, 3v in de laatste v, 3v in de volgende steken (de bocht om) (=12v)
    3 v in de 1e v ? Je hebt dan toch alleen nog maar losse ??
    Hoop dat je kan helpen !
    Groet, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Saskia, ik vind dit inderdaad heel moeilijk te omschrijven en zie ook dat ik vasten heb genoemd waar ik lossen bedoel :). Ik zal het met iets meer woorden proberen te verduidelijken. Je haakt eerst een ketting van 6 lossen. Vervolgens haak je terug langs de ketting: in de eerste losse gezien vanaf je haaknaald haak je 3 vasten in 1 steek. In de volgende 3 steken haak je telkens 1 vaste. Je hebt dan nog 1 steek over van de ketting. In deze steek haak je 3 vasten. Dan ga je de bocht om en haak je weer terug naar het begin: in de komende 3 steken haak je een vaste. Je hebt dan een rondje rond de ketting van lossen gehaakt. Dit is je eerste toer. Ik hoop dat het zo duidelijker is. Anders kan ik er wellicht een filmpje van maken :) groeten, Marrieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marieke Wat een geweldige patroontjes zijn dit.Ik ben nu bezig met met Gonnie en ga zeker ook nog Gijsje maken. Boekjes erbij en het is gelijk een kraamkado wat helemaal uniek en af is...Bedankt voor je mooie duidelijke patroontjes.
    Ga je misschien ook nog meer patroontjes maken van de vriendjes??
    Ik vind het knap van je, want haken gaat me redelijk af, maar patronen uitschrijven Pffff wel geprobeerd,maar datleek nergens op..Ik stuur een foto als ik klaar ben..Groetjes Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wil, bedankt voor je leuke reactie! Het patroon van Eddie staat inderdaad ook op mijn blog. Zelf heb ik ook nog Ollie, Bo en Teun gemaakt. Dit is vooral een kwestie van variëren met kleuren, maar ik zal ze er binnenkort opzetten :) groetjes, Marrieke

      Verwijderen
  10. Hoi Marieke Wat een geweldige patroontjes zijn dit.Ik ben nu bezig met met Gonnie en ga zeker ook nog Gijsje maken. Boekjes erbij en het is gelijk een kraamkado wat helemaal uniek en af is...Bedankt voor je mooie duidelijke patroontjes.
    Ga je misschien ook nog meer patroontjes maken van de vriendjes??
    Ik vind het knap van je, want haken gaat me redelijk af, maar patronen uitschrijven Pffff wel geprobeerd,maar datleek nergens op..Ik stuur een foto als ik klaar ben..Groetjes Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh geweldig Ik zie dat je Eddie ook al klaar hebt..Thanks 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh geweldig Ik zie dat je Eddie ook al klaar hebt..Thanks 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor het schattige patroon. Boekje al gekocht en nu nog even haken, daarna een leuk kraamcadeautje! Zal de foto met bronvermelding zeker op mijn blog posten: eveliefhandmade.blogspot.com.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eveline, gezellige blog heb je! Veel plezier met het geven van je kraamcadeautje! En heel leuk als je naar mijn blog verwijst op de jouwe :) groetjes,
      Marrieke

      Verwijderen
  16. Huh, ik was bezig met het haken van gonnie maar nu is het patroon weg! Hoe kan dat??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur je e-mailadres naar haakhooked@gmail.com en dan stuur ik het patroon je toe.

      Verwijderen
  17. Beste Marieke
    Ik was net begonnen maar nu is het patroon weg, ik zie dat je het niet mag publiceren. jammer zeg.
    Kun je hem naar me mailen?
    Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur je e-mailadres naar haakhooked@gmail.com en dan stuur ik het patroon je toe.

      Verwijderen
  18. Hallo Mariek, ik heb je ook een mailtje gestuurd met de vraag naar het patroon. Mijn zoontje is helemaal gek van gonnie en gijsje. Je hebt ze zo leuk gemaakt. Groetjes Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Marieke, ik wil heel graag het gansje gonnie eens gaan maken. Vrienden hebben dat op de babykamer en dat wordt dus een mooi kado. Ik heb je ook gemaild dus hoop dat je het patroon met me wil delen? Groeten Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi, ik vind ze geweldig en heb je een mail gestuurd , de baby van mijn broer heeft het boekje en lijkt me leuk om ze alletwee te haken

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heb je een mail gestuurd,heb reeds gonnie gemaakt,zou gijsje nog kunnen krijgen aub

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi, ik vind ze echt geweldig. ik zou graag gonnie maar ook gijsje willen haken voor mijn kinderen. Ik had je al een mailtje gestuurd over gonnie.gijsje is ook erg mooi. Zou leuk zijn als ik ze van jou mag ontvangen.

    Met vriendelijke groet, Elisabeth Kuiper

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb Gijsje en Gonnie gemaakt..en het boek ervan erbij gedaan en gepersonaliseerd voor de baby.. als kraamkado. En nu wil iemand anders er ook zo een setje van! :-) Echt zo leuk.. bedankt voor je patroontjes Marieke..veel mensen worden er blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen! Daar word ik weer blij van :)

      Verwijderen
  24. Hoi Marrieke,

    Wat een super leuk patroontje. Zij lijkt er precies op!!:D
    Ik wil niet ongeduldig zijn, maar ik heb je een mailtje gestuurd en weet niet of die aangekomen is.;)
    Ik ben hoog zwanger en zou hem nog graag ff haken voordat ik ga bevallen;)

    Groetjes Anneloes:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb je een mailtje gestuurd voor het patroon ;-) Bedankt alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. GE-WEL-DIG!
    Heb alle patronen van gonnie en zijn vriendjes mogen ontvangen een tijdje terug, eergister begonnen met gonnie en vandaag afgerond! Veel leuke positieve reacties al, ben benieuwd naar de reactie van degene die hem krijgt.. bedabkt voor deze patroontjes! (=

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Thank you for your post. This is excellent information.
    It is amazing and wonderful to visit your site
    goldenslot